Logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu Logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu

Logboek LIV Spitsbergen

Door: Edwin van Delden

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Mei 2016 | Nederland, Utrecht

De route die we van plan zijn te vare is als volgt: vertrek uit St. Annaland in Zeeland op 17 mei om 12.00 uur en dan non stop in drie weken naar Spitsbergen. In Spitsbergen aangekomen zal Wouter ons verlaten en vliegt Australiër Robbie in om ons verder te helpen. We willen ruim een week in Spitsbergen zeilen op zoek naar ijsberen, walrussen, walvissen en wat er meer te zien valt. Daarna is de overtocht naar Tromso in Noorwegen waar Robbie en Edwin naar huis vliegen. Dat zal dan na zes weken zijn. Harm en Leo varen dan langzaam met andere bemanning de kust van Noorwegen af naar beneden.

De afgelopen weken is er enorm hard geweekt om de boot op orde te krijgen. Van een spiksplinternieuwe motor plaatsen tot het afschuren en schilderen van de onderkant van de boot. Van het inkopen van alle voedsel en drank tot reparaties aan boord, afijn, te veel om op te noemen. De watertank bevat slechts 750 liter vers water. Dat lijkt veel maar op drie weken met vier man aan boord is dit krap en dat betekend 1 keer in de week kort douchen en voor de rest veel wetties gebruiken voor de persoonlijke verzorging!

Tags: Spitsbergen