logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu

logboek LIV Spitsbergen

Door: Edwin van Delden

Blijf op de hoogte en volg Edwin

25 Mei 2016 | Nederland, Utrecht

Het is zover, we vertrekken vandaag! En wel onder de vlag van een….Piratenschip! Dat zit zo: als we op het dek zitten of werken komen er continu mensen naar de boot kijken of een praatje maken. Mensen die zelf een boot hebben en foto's laten zien, een dame die het de mooiste boot van het seizoen vond of iemand die echt de technische details wil weten. Ook een graatmager meisje met een dikke jas aan (en het was gister achter in de 20 graden) die al vragend heen en weer stond te bewegend alsof ze zwaar aan de coke was of te veel rauwe vis had gegeten. Toen de jas echter open ging bleek ze een zoontje van 4 maanden op de borst in slaap te wiegen. Een van de vragen was of er nog plek aan boord was. Een baby aan boord leek me niets dus ik heb maar nee gezegd. Aan het einde van de middag kwam een Amerikaanse dame met haar vijf jarig zoontje naar me toe omdat het ventje een prangende vraag had. "is this a pirate ship?" Hm….., " do I look like a pirate?" vroeg ik hem. Hij kroop verlegen achter mama's benen weg, keek me aan en zei "yes you do!"
Nou zeg ik al jaren tegen mijn vrouw Vousia dat ik een evenbeeld van Johnny Depp ben en nu is het bewijs geleverd. Want vijf jarige jongetjes zijn de experts op het gebied van piraten.

Op dit moment brengen we de boot in gereedheid, wordt alles opgeruimd en vast gezet zodat we rond het middaguur uit kunnen varen. We denken dat de overtocht zo'n twaalf dagen zal duren dus naar alle waarschijnlijkheid zullen we pas in Spitsbergen weer iets op het blog kunnen zetten. En dat doen we zeker want jullie reacties zijn hartverwarmend! Tot dan dus.


  • 25 Mei 2016 - 09:19

    Falco:

    Edje ! Superleuk verhaal en kinderen spreken de waarheid ! Jij bent een piraat anno 2016 ...
    Geniet van de reis en tot snel.
    Falco

  • 25 Mei 2016 - 09:35

    Frank:

    topper leest goed weg mooi behouden vaart

  • 25 Mei 2016 - 23:39

    Vousia:

    Lag ik al die jaren naast Sjonnie Depp vermomd als Piet Piraat in bed......en ik had geen idee.

  • 25 Mei 2016 - 23:42

    Robert:

    pirates of the northern sea....jihaaaaa...(lets go for the rum ;>))

  • 26 Mei 2016 - 11:54

    John:

    Heerlijk om het logboek te lezen. Jammer dat we weer lang moeten wachten op het volgende verslag. Vanuit Bergen kreeg ik appjes van Leo om mij jaloers te maken. Nu dat is behoorlijk gelukt. Goede vaart. Scheepgezegde: Krimpende winden en uitgaande vrouwen zijn niet te vertrouwen. Maar: Een wind, die ruimt en een zeeman die pruimt, daar kun je huizen op bouwen.


  • 27 Mei 2016 - 12:17

    Ingeborg:

    Heerlijk verhaal 'piraatjes'.
    Goede vaart!!

  • 28 Mei 2016 - 14:04

    Maarten:

    Enjoy !! Veilige overtocht.

  • 31 Mei 2016 - 17:28

    Haus De Jong:

    Leo!
    Zijn toch wel blij dat je er hier nu niet bij bent.
    Scheelt weer een paar kratten bier en flessen schnaps sjouwen.
    Wel jammer dat we geen foto's kunnen plaatsen, anders had je kunnen zien wat je mist ;)
    Grüßen aus Austria! Lars en Sonja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Actief sinds 13 Mei 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7519

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 30 November -0001

Logboek LIV Spitsbergen

Landen bezocht: