Logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu Logboek LIV Spitsbergen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Edwin Delden - WaarBenJij.nu

Logboek LIV Spitsbergen

Door: edwin van Delden

Blijf op de hoogte en volg Edwin

13 Mei 2016 | Nederland, Utrecht

"Harm, met Edwin. Wat denk je er van in 2016 samen een zeilreis van een paar weken te maken? Hi Edwin. Meen je dat nou?! Wat leuk! Ik ben al lang op zoek naar een zee zigeuner die een paar weken weg kan en wil. Dan kunnen we eindelijk naar Spitsbergen zeilen, iets wat ik al vanaf mijn 11e wil. Wat fijn! Uh….Spitsbergen Harm…., weet je wel hoe hoog noordelijk dat ligt en hoe koud het daar is?? Ik zat meer aan de Stille Zuidzee te denken....
Neen jongen, als wij op pad gaan dan wordt het Spitsbergen, eiland van ijsbergen, ijsberen en voetsporen van Willem Barentsz".
En zo, in een telefoongesprek waarin het langer had geduurd om vier pizza's te bestellen werd onze nieuwe avontuur van 2016 bekend: met de zeilboot naar Spitsbergen.